2015-12-22

Vad mycket man kan hinna när man är ledig!

Igår slog jag in resten av paketen. Med Oskar i samma rum lyckades jag slå in flera av hans julklappar utan att han märkte det! Jag förmiddagsfikade med mamma och lagade tyget i Oskars paketkalender, som han dragit sönder.
På eftermiddagen kom mina slavarbetare Josefin och Mathilda. Och Penny förstås! 


De fick klippa och paketera julkolan. Jag gjorde julkolan och sen hann jag också göra vit choklad med krokant och pepparkaksbollar (som blev sådär). 


Sedan lackade Oskar och jag paketen. Snälla, kan jag inte få lacka mina paket! sa Oskar, utan att ha en aning om att han redan satt och gjorde det!


Elvira och Penny tittade på Håkans kylskåpsdekorationer. 


Penny med sin moster och morbror!


Vi tog in granen och ställde den på plats. Ja, det är jag som ligger på golvet och skruvar...


Jag klippte Oskar, med sax istället för apparat för ovanlighetens skull. Sedan skrev vi inköpslista så att vi kan åka och handla det sista inför julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar