2015-03-05

Lamm, läxor, lyx och livsfarligheter

Ja, jag gillar allitterationer!
Lamm träffade vi igår. Mamma, barnen och jag var hemma hos Oskars kompis Marcus med familj och fikade och tittade på lammen. De hade fått tre lamm när vi var där, tackan hade fått två svarta och ett vitt och hon stötte bort det vita så det var mycket kontaktsökande. En trevlig eftermiddag med gott fika! En timme efter att vi åkte därifrån fick en annan tacka också trillingar, det hade varit roligt att se.


När vi kom hem var det läxdags. Elvira gjorde matteläxa...


...och Oskar bokstavsläxa!


Idag blev det kaffe på altanen (årets första!) i solskenet. Såå härligt!


Bredvid mig hade jag Oskar som just nu är inne på det här med att tälja. Här täljer han en vass pil till sin pilbåge som han har täljt. En mycket nöjd kille som täljer på fritids, hos Marcus och hemma, han skulle nog tälja hela tiden om han fick!

 
Nu har jag tittat på Hela England bakar, ett av mina favoritprogram. Andra program som jag fastnat för just nu är renoveringsprogrammen Drömhus för halva priset och Restoration home. Man skulle kunna tro att jag vill baka och äta goda bakverk samt renovera köket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar