2014-03-13

Smått o gott, som semlor, simskola och solljus

Våren är här, även om ett tillfälligt bakslag väntas till helgen. Vi har haft ett par härligt soliga dagar, det är underbart! Det enda negativa är att det finns en massa pollen i luften, så jag har fått lov att börja ta allergimedicin...
Igår hann jag med lite föräldrafika på fritids mellan jobbet och mattelyftet. Håkan och Oskar kom för att fika med Elvira och jag kunde alltså komma ifrån en liten stund jag med. Det bjöds på små goda semlor, och kaffe förstås.


Något som jag blir glad över är alla vårtecken. Idag när jag var hemma på lunch hittade jag krokus i vår trädgård! Nu önskar jag mig en liten bukett tussilago också!


Oskar och jag har varit på simskola idag. Han vill så gärna vara före Marcus dit, så vi har varit där i god tid alla gånger. Idag undrade han varför vi var tvungna att vänta så länge innan vi fick komma in, men förstod snart att det ju beror på att han vill vara där först...
Han var trött idag, och inte fick han nåt märke. Inte heller fick han köpa varma chips för sin mamma. Jag trodde nästan att han var sjuk, för jag fick klä på honom och bära honom nedför trappen. Men han var nog bara trött och hungrig.


Det var ljust när vi åkte hem! De första gångerna var det mörkt när vi åkte till simskolan, för några gånger sedan blev jag glad för att det var ljust när vi åkte dit och nu är det alltså ljust när vi åker hem. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar