2014-03-16

Lördag och söndag

Lördagen bjöd på lite shopping. Först var syrran och jag på loppis och en annan affär med mycket retro-prylar. På loppis köpte jag ett blått glasfat och lite annat smått och gott. Det har jag inte fotat, det kanske kommer senare. Sedan åkte Håkan och jag och köpte en ny mikro, vår gamla började bete sig mycket underligt.

Ett impulsköp blev det också, vi kunde inte låta bli att (som de sista människorna på jorden?) testa en kaffemaskin. Den testade Håkan, Mathilda och jag på eftermiddagen!


På kvällen grillade vi, jag tror att det var årets första grill. Känns ovanligt sent. Gott blev det!


Idag var Tim och Ida här och lekte. Till lunch blev det våfflor.


Min käre make har ordnat det så här fint i vårt kök!


Jag hade två saker jag avsåg att hinna med under dagen:
1.Att sätta upp studsmattan


2. Att klippa äppelträdet

Mission accomplished!

2 kommentarer:

  1. Vad tyckte du om kaffemaskinen då?/ Syster Yster

    SvaraRadera
  2. Det går ju ganska snabbt och smidigt om man bara ska ha kaffe för en person. Men det blir ju rätt dyrt...

    SvaraRadera