2012-11-18

En dag i Göteborg!

Igår bjöd Lärarförbundets lokalavdelning där jag bor sina medlemmar på en resa till Göteborg. Jag funderade länge på om jag skulle ta med mig Elvira, men i slutändan blev det inte så. Hon hade nog haft roligt, men det är ju en rätt lång resa och det hade nog blivit betydligt dyrare om hon hade varit med och shoppat loss!
Istället tog jag sällskap med två arbetskamrater och den enas två söner. Först shoppade vi lite och jag lurade med dem på cachejakt och vi hittade en cache. Hade jag inte haft låg batterinivå på mobilen hade det kanske blivit någon mer, åtminstone den ena av grabbarna tyckte det var kul.
Julen har kommit till Göteborg, jag njöt av alla fina juldekorationer.


Efter att ha ätit lunch tog vi spårvagnen till Liseberg. Jag hade laddat hem Västtrafiks app för sms-biljetter, jag som gillar sånt får ju passa på, jag kan inte använda sms-biljetter när jag går till jobbet =).
Jul på Liseberg öppnade för säsongen i fredags. De har fått till en härlig julstämning även i år. Jag shoppade lite, njöt av all vacker belysning, fikade och åkte Lisebergshjulet. Det var vackert att se Liseberg från ovan, men lite läskigt när vagnen stod still längst upp och gungade...


Stackars Håkan roade sig med att plugga djur, växter mm till sin tenta idag istället!


Det finns fler bilder från Liseberg på min julblogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar