2012-10-13

Städning, lasagne mm

Igår var det fredag och jag hämtade barnen tidigt. Den här hösten slutar jag nämligen tidigt på fredagarna, det är skönt. Utanför Oskars förskola kan man titta på deras fina höstdekorationer (till vänster i bild). Höstigt och vackert. Oskar stannade till vid sin bänk som vanligt, där låg ett litet paket med ett litet hjärta i. Han blev glad och nyfiken på vem det kunde vara ifrån! När vi kom hem städade jag Oskars rum. Det behövdes. Nu kan man se golvet! Efter det gjorde vi smoothies till mellanmål, det har blivit tradition på fredagar.
När Håkan kom hem åkte Elvira och jag och köpte en mössa åt henne. Den två år gamla, rosa Hello Kitty-mössan vägrar hon ta på sig. Nu blev det en svart med vita stjärnor!
När kvällen närmare sig började jag göra lasagne. Om jag säger så- jag och ostsåsen blev inte vänner direkt. Men lasagnen blev god till slut. Elvira gav den två tummar upp och åt tre portioner, det händer inte varje dag kan jag lova! Sedan blev det fredagsmys. Oskar åt popcorn och Elvira banan och vindruvor. Vi tittade på tv och slöade, fredagskväll helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar