2012-10-27

Lite allt möjligt

Jag har fått klagomål. Någon i min närhet tycker att jag bortprioriterar den här bloggen till förmån för julbloggen. Det stämmer ganska bra. Jag försöker blogga på julbloggen varje dag under de dryga tre månader som den är igång. Och då har jag inte alltid ork för denna blogg också. Bloggarna har olika läsare, julbloggen läses till stor del av andra julbloggare, och det är väldigt roligt för de kommenterar ofta mina inlägg. Här är det glest med kommentarer, däremot händer det rätt ofta att jag får kommentarer irl. Det är i och för sig trevligt, men feedbacken är inte lika omedelbar. Så, just nu är det julbloggen som har högst prioritet. Sorry!
 
 
Förmiddagen idag ägnade jag först åt något rätt tråkigt, jag betalade räkningar. Håkan och Oskar satte upp fågelmatsstugan, Elvira och Andjelin lekte. Sen ringde syrran och rätt vad det var då åkte hon och jag på shopping-utflykt i vårt lilla samhälle. Det går faktiskt, det finns många roliga affärer. Vi besökte blomsteraffären, där vi tittade på mycket fint och önskade oss ett och annat. Jag köpte en pumpa. Sen åkte vi till möbelaffären, där jag köpte klädhängaren som jag tänkt köpa så länge. Det var den sista de hade och den var nedsatt 30%, så jag hade tur! Färgaffären blev av med lite vit färg. På ICA köpte vi saker till morgondagens änglafest, samt ädelost-mjukast till pepparkakorna. Vi fikade också, och delade på en pariservåffla som var sådär. Ett besök på linne och lump blev det också, där handlade vi inte utan bara tittade på allt fint! Och så pratade vi! En spontan utflykt med min syster, det var mycket roligt!

Önskar dig en fortsatt trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar