2011-11-18

Så blev det helg igen!

Veckorna går så otroligt fort, jag insåg just att jag inte bloggat på den här bloggen sen i söndags. Det har hänt lite den här veckan. Den största nyheten är väl att jag har blivit utlånad till en annan skola några veckor, ja, fram till jullovet. Det är inget som händer lärare särskilt ofta såvitt jag vet, men rektorerna såg ingen annan utväg än att göra så, de fick inte tag på någon annan.
Det känns lite konstigt, jag hade ju precis kommit tillbaka efter sjukskrivningen, men nu är det som det är. Fram till jul är jag klasslärare i en liten 4:a ca 1,5 mil hemifrån. Jag har hunnit jobba två dagar och det har varit bra dagar med härliga ungar. Men jag saknar förstås mina "gamla" elever. Det är jobbigt att jag inte hittar på skolan, inte vet var något finns och inte vet hur saker och ting brukar göras. Ja, och förstås att jag varken har smartboard eller inkopplad projektor i klassrummet. Men, men, det blir nog bra ändå.

I helgen SKA vi renovera hallen. Nu SKA det hända något. Är tanken. Vi vet bara inte riktigt hur vi ska göra. Snälla tomten, kom och hjälp oss!!! Eller kanske det vore bättre att be Martin Timell?

Två trötta barn har nu slocknat. Idag har Wilma och Tyra varit här och lekt, så både Elvira och Oskar var mycket nöjda med eftermiddagen.

Nu börjar det närma sig läggdags. Bäst att vara utvilad i morgon =)

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    hur gick det med hallrenoveringen? Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera