2011-11-03

Dagens undersökning

Elvira och jag åkte till sjukhuset efter lunch, hon med Emla-plåster i armvecken. På barnmottagningen satte de en infart ifall det skulle behövas. Det gick fort och vi var ute i god tid, så vi fick gå till lekterapin och leka en stund. Sedan var det dags för magnetkameraundersökningen. Elvira fick lägga sig på en bår/brits, hon fick hörselkåpor med musik hon valt själv och sedan drog de över ett galler över huvudet och kilade fast huvudet med kuddar så att hon skulle ligga stilla. Båren med Elvira på gled in i magnetkameran medan jag fick sitta bredvid, vid fotänden. Det började låta väldigt högt (tur att jag hade hörselkåpor) och efter en liten stund upptäckte jag att Elvira låg och grät. Undersökningen avbröts, vi pratade lite, hon lugnade ner sig och sen kunde vi göra större delen av undersökningen, fast med en liten paus efter varje del då vi kunde prata lite. Det tog knappt en timme. Vad undersökningen visar får vi veta om några dagar.


Efteråt gick vi och fikade och sedan åkte vi till Marieberg och gick en kort runda där, för att göra det hela till något positivt. Vi hade det riktigt mysigt!

Missa inte tävlingen på min julblogg om 18 flaskor Hammars julmust!
www.johannasjulblogg.blogspot.com

1 kommentar: