2011-05-29

Regnkläderna som försvann

För ett antal år sedan fick jag ett snyggt, rött regnställ i födelsedagspresent av mina föräldrar och syskon. Det har använts mycket under en lång tid, men för ett par år sedan försvann jackan spårlöst. Jag letade i skåp och garderober, men den var borta. Jag lånade Håkans regnjacka vid behov ett tag, men i höstas bestämde jag mig för att köpa ett nytt regnställ när vi var i Ullared. Sagt och gjort, jag hittade ett snyggt, rött regnställ som jag använde under hösten och var mycket nöjd med.
För någon månad sedan städade jag en garderob där vi har ytterkläder. Jag tog ur allt och la in det igen, utom barnkläder som var för små och skulle skänkas bort.
För ett par veckor sedan skulle jag använda mitt nya regnställ, men hittade det inte någonstans. Jag visste att det inte var i garderoben som jag nyss hade städat, där fanns endast barn-regnkläder, men till slut tittade jag där ändå. Jag fick tag i något rött som såg ut att vara ett regnplagg. Det visade sig vara - den gamla regnjackan! Hur den hade kommit dit är för mig helt obegripligt. Och var det nya regnstället är förstår jag inte heller. Har vi magiska garderober i vårt hus???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar