2010-01-01

Nyårsafton!

Jaha, då var det 2010 då. Nytt år, nytt decennium. Jag hoppas att det nya året och decenniet ska bli minst lika bra som det förra!
Här kommer lite bilder från vår nyårsafton:


Förrätten framdukad på bordet, vi bjöd på tomatpaj med lufttorkad skinka och salami.





Oskar åt sig igenom hela trerätters-middagen, tog det slut på hans tallrik gick han runt bordet och åt resterna från syrrans tallrik!


Till varmrätt blev det panerad lövbiff och capresepotatis, ungsbakad potatis med tomater och mozzarella. Ovan ser ni efterrätten, röd fruktsallad (hallon, jordgubbar, blåbär, vindruvor och melon) med mascarponekräm. Jag tyckte maten var underbart god och jag tror att gästerna uppskattade den.



Vi tittade på en DVD om Laxå på 50- och 60-talet medan barnen hade roligt och drog fram precis varenda leksak i huset... Sen gick vi ut och tittade på ett magnifikt fyrverkeri (nu är jag ironisk). Barnen var nöjda!



Jonathan och Elvira fann varandra och lekte och hade kul hela kvällen! Roligt!

Vid tiotiden gick våra gäster. Elvira höll ut till halv elva innan hon somnade, sen satt Mathilda, Håkan och jag i soffan framför TV:n och försökte hålla oss vakna. Vi lyckades, vi var till och med ute på gatan och tittade på fyrverkerier en stund!
Önskar alla bloggläsare Guds rika välsignelse och en god fortsättning på det nya året!
Dagens citat:
Ett gott nytt år i alla land
Ett gott nytt år i Jesu namn
Jag tror och hoppas och förstår
att ett år med Jesus blir ett gott nytt år
Ingemar Olsson

1 kommentar:

  1. Hej!
    Du citerade: ” Ett gott nytt år i Jesu namn Jag tror och hoppas och förstår
    att ett år med Jesus blir ett gott nytt år


    [Att skilja åt,] En relevant fråga är hur man ska leva för att följa den historiske Messias. Jag var hängivet kristen och trodde jag kände till hans undervisning. Sen fann jag att den historiska Mashiakh (Messias) som det står skrivet om i originalversionen av det som blev redigerat till ”Matteuseusevangeliet” [not 1] var en Ribi [det var hans titel (liknande rabbin)] som hette Yehoshua. Jag läste hans ursprungliga undervisning på hemsidan www.netzarim.co.il och jag bytte religion till hans och hans efterföljares – Netzarim – religion (som inte var kristendom).

    Att följa Messias undervisning – leder en in i att observera direktiven i Torah – och leder en in i en levande och riktig relation med Fadern, vilket är väldigt meningsfullt!!!

    Anders Branderud

    SvaraRadera