2010-01-07

Jullovets sista skälvande minuter

Jaha, då var det här jullovet strax slut, då. Mina kollegor har redan börjat, men jag har redan fått den utbildning de får nu på förmiddagen och jag hade lite komp-tid att ta ut, så vi drog ut på jullovet lite till. Tänkte passa på att blogga lite om vad vi gjort de senaste dagarna.




Elvira har längtat sen vi gjorde pepparkakshuset efter att få äta upp det, och här om dagen var det äntligen dags! Jätteroligt, tyckte bägge barnen - men inte var det så särskilt gott, egentligen?


Vi har redan kastat ut julen, eftersom vi möblerade om i större delen av huset så kändes det smidigast att ta bort julsakerna först. Det blev lite tomt här hemma när vi på samma dag plockade undan tomtarna och Mathilda åkte till Norrköping =)



Elvira och jag dansade ut granen och Håkan klippte av grenarna på den och bar ut den. Det blev tomt där den stod. Men granbarr hittar vi fortfarande ett och annat!


Så var det ommöbleringen - vi har flyttat runt på alla rum i huset nästan! Kalles rum blev alla de stora barnens rum, Mathildas rum blev vårt sovrum, vårt rum blev Elviras rum, Elviras rum blev Oskars rum och Oskars rum blev åter klädkammare! Inget av rummen är helt klara, men jag visar ändå några bilder så ni får en uppfattning om hur det ser ut:

Elviras rum, sett från sängen


Elviras rum, sett från leksakshyllan


Genomgångsrummet på övervåningen


Vårt sovrum



De stora barnens rum
Bilden på Oskars rum försvann, lägger in den separat.
Jag har bestämt mig för att sluta hitta citat som passar till inläggen, ett tag framöver kommer jag att bjuda på citat från Tredje Klokboken:
Dagens citat:
Lyfter man blicken finns det inga gränser

1 kommentar:

  1. Dom tar med honom till jönköping i en vecka, sen tar Johan hnad om honom =) Jag har faktiskt sett det IRL! =D

    SvaraRadera