2010-01-24

Dop och sushi

Två finklädda barn, på väg till sitt kusinbarn Williams dop.


Det fanns mycket att titta på i kyrkan. Oskar pekade på alla lampor och sa "Ah" och ibland "Pampa". Han höll sig hyfsat tyst ändå, som tur var. Roligast var när han och dagiskompisen Sanna fick syn på varandra och pekade på varandra. Oskar skrek "Ah" och Sanna skrek "Okar". Oskar tröttnade på att sitta still precis när Birger skulle säga att det var dags för fika, perfekt timing!



Gudfar Stefan, Viktoria, William, Niklas och prästen, tillika mormorsfar, Birger.



Efteråt blev det fika. Barnen roade sig i lekrummet. På bilden syns en del av släktens barnaskara,

Elvira och Oskar, deras kusin Isak, kusinbarnen Måns och Tilla och Sanna, kusin till kusinerna. Oskar, Tilla och Sanna går på samma förskoleavdelning!

Min mamma, Williams morfarsmor, håller William medan hans föräldrar öppnar paket.


Oskar i djup koncentration. Williamstårtan var god!



När vi kom hem gjorde vi sushi. Jag för första gången, Mathilda för andra gången. Blev rätt ok rullar. Goda var de i alla fall.
Bild Elvira Bergkvist


Så här vackert såg det ut när det var klart. Skulle vi ha sparat några bitar åt dig Kenneth, tills du kom hem?


Till efterrätt åt vi semlor! Jag tror att jag tycker semlorna är allra godast när vi gör dem själva, bortsett från brödet. Jag blandar mandelmassan med lite av bullarnas innehåll och en skvätt mjölk, blir väldigt krämigt och gott. Jag är fortfarande mätt nu på morgonen, kan jag ju säga!



Dagens citat:
Klavertramp är oberoende av skonummer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar