2009-05-27

Vilken natt...

Kunde inte somna igår, låg och funderade på dottern som är så ledsen över att alla hennes kompisar och hennes favoritfröken hamnar på en annan förskola till hösten. Somnade vid halv tolv. Vaknade vid fyra och kunde inte somna om. Vid fem kom Elvira som hade drömt en mardröm och ville sova hos mig. Hon snarkade. Jag somnade strax före sex. Kvart över sex vaknade Oskar, han som vanligtvis sover till åtta - nio. Håkan gick ner med barnen, ja för Oskar väckte naturligtvis Elvira, och jag skulle försöka sova. Efter en stund kommer katten upp och ställer sig och jamar åt mig! Någon som vill köpa en katt? Eller ett barn? Idag är de billiga...

Dagen citat:
People who say they sleep like a baby usually don't have one.
Leo J. Burke
och
People who snore always fall asleep first.

1 kommentar:

  1. Jobbigt som mamma med ledsna barn. Allt brukar ju dock ordna sig i slutänden. Det där med sömna är svårt. Somnar alltid sent, långt efter 23 och sen upp 05.20. Fungerar ju helt enkelt inte i långa loppet. Idag ledig och sov nästan till nio. K gjorde dottern sällskap så jag kunde stänga av klockan. men oftast kan jag itne sova, tex på helger. vaknar och tänker på massor. Men men, förr eller senare får man sova/ Kram Syster Yster

    SvaraRadera