2024-09-08

Årsdagen

Årsdagen av Elviras dag var en tuff dag. På förmiddagen åkte Håkan och jag till kyrkogården för att se till att det såg fint ut. Ingmarie har fixat en så fin katt,  jag ville ha en men hittade ingen bra. Den här har en kompis till Ingmarie gjort. Och sen tog den sig hit från Småland/Blekinge på ett slumpartat sätt. Tack! 

Vi träffade Emma och Ida som bytte sin sommarblomma mot ljung. 



När Oskar vaknat ville han också åka dit. Vi träffade fyra av Elviras gymnasievänner, Celine, Elin, Jossan och Emma, som var där med blommor och ljus. 



Hemma tränade vi Signe på att gå i kattluckan. Det var inte lätt, hon petade på den med tassen, men den slog igen innan hon hunnit komma ut. 



Ute busade hon med Tumnus. De kommer överens bättre och bättre!



Spännande att utforska trädgården!



Jag hämtade Mathilda vid tåget!



Medan jag var borta hade min kollega Jessica varit hemma hos oss med blommor. Oskar fick godis av hennes dotter. Så gulligt av dem!!!



Vi åt grillat med tzatziki, mat som Elvira hade gillat. 





På kvällen blev det ännu en sväng till kyrkogården med Mathilda och Oskar. Vi tände ljus. 



Vi hade tänkt se nån film, men orkade inte fokusera, så det blev nån standup istället. 

Till slut tog dagen slut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar