2023-08-15

Penny 8 år och förändringar på gång.

Söndagen inleddes med joggning på asfalt. Jag trodde att jag skulle kunna springa torrskodd då, men ack vad jag bedrog mig. Det myckna regnandet har lett till översvämningar på många håll, så ock på kanalen som rinner genom vårt samhälle. Det forsade på vägen, men jag trodde att jag skulle kunna springa på cykelvägen utan större bekymmer. Jag hade fel…



Efter dusch och frukost var det dags att åka och fira Penny. Oskar är inte så förtjust i bilåkande, då han stannade hemma. Vi åkte för att hämta upp Ingalill. 



På vägen var det också rejält översvämmat på sina ställen. Men det gick bra, vi tog oss fram. 



Penny tog emot oss och blev gratulerad. Lillasyster tyckte det var jobbigt att inte fylla år och det tog ett tag innan hon tinade upp. 





Vi bjöds på god kycklingsallad och sen tårta!





Vi sjöng och Penny blåste ut ljusen!



Några fikasugna!



Sen var det dags att åka hem. Vi skjutsade hem Mathilda och så stannade vi och tittade på en stuga som Elvira funderar på att hyra nu när hon ska plugga. Spännande! Det känns fortfarande obegripligt och overkligt att hon snart ska flytta hemifrån…



Hemma sken solen! Jag och Tumnus och en bok i hängmattan fick bli en bra avslutning på semestern!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar