2021-11-07

Alla helgons dag

Vi hade en lugn och skön dag igår. Småtjejerna lekte inne och ute. Jag stickade klart Roxannas pannband. Mathilda och jag så en julfilm. Jag läste Kråke för tjejerna. Vi fikade. 



På kvällen var det dags att åka till syrran. Tjejerna hade sina nya pannband förstås!



Syrrans barn var hemma, men inga barnbarn. Lovisas Alfred var med!



Sen dök min bror Pär upp med sin klan! Vi måste ha varit ett 30-tal personer. Stefan och Samorn kunde tyvärr inte följa med. 



Så varandet dags att gå till kyrkogården och tända ljus. Pappa fick ett hjärta också!



Vi tände ljus hos barnens farmors mamma och pappa samt syster, innan vi gick vidare till min svåger Kenneths grav. 





När vi hade gått runt en stund på kyrkogården gick vi hem till min bror. 



Där kikade vi på de nyrenoverade duscharna och så var vi nere i källaren. Penny gillade att hänga med Lovisa!



Kattungar kikade vi också på, de var väldigt söta!



Sen åt vi soppa! Trots att bordet är stort var det i minsta laget!



Vi fick paj också innan vi åkte hem med två trötta tjejer!

Sen tittade vi på Vigil, en bra serie på SVT, och lite på Så mycket bättre, innan det blev läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar