2018-08-01

Vandring på Trysilfjället!

Idag har vi vandrat i Trysil. Berget är ju otroligt magnifikt och sett på håll är det svårt att tro att man ska kunna ta sig upp till toppen. Men vi tog bilen till Högfjällscentret som ligger en bra bit upp på fjället på norra sidan, och gick därifrån.


Här är vi i början av vår vandring. Elvira syns som en liten prick, långt före oss andra. Hon var först upp på toppen!


Håkan och Oskar var henne tätt i spåren, sedan fick de vänta länge på oss. Mathilda och Maria var vänliga nog att gå i min takt och ta paus när jag behövde. Jag höll på att bryta ihop efter mindre än en km, jag kunde inte andas och tänkte ge upp och gå ner, men med lite peppning och lite kolor så gick det att ta sig hela vägen upp. Men fy vad det var jobbigt. Sist vi vandrade här var jag vältränad för att vara jag, då gick det relativt lätt att ta sig upp, nu var det värre...



På toppen!


Vi åt lunch på toppen!


Sedan tog vi en massa fina kort. Jag tror det får bli en ny header av det här!


Jag!


Håkan och jag fångade Pokemon på toppen.


Vi letade efter en cache.


Håkan hittade den!


Jag!


På väg ner!


På vägen hem stannade vi vid en sjö och fikade.


Och badade!


Nu är det skönt att slappa en stund, efter drygt 5 km vandring med ca 300 höjdmeter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar