2018-08-12

Ullared och fika i Kaxholmen

Syrran klagar på att hon inte vet vad hon har gjort när jag inte bloggar, så jag ska genast försöka blogga ikapp! Det är så tråkigt att jag inte får ordning på blogger-apparna, det är så mycket lättare när jag kan blogga via mobilen. Men nu har jag en stund över då jag kan sätta mig med datorn!

På fredagmorgonen packade vi ihop och städade stugan. Det blåste så jag trodde takboxens "lock" skulle flyga av när vi öppnade den. Sedan åkte vi tillbaka till Ullared för att handla det sista vi tänkt handla där. Vi passade också på att ta lunch där.


Sedan åkte vi till Kaxholmen för att fika. På vägen spelade vi Är vi inte framme snart?, ett spel där man får ett antal kort på saker man ska se, till exempel vägskyltar, hus med röd dörr, tandemcykel, liftare osv. Korten är olika svåra och ger olika poäng. Det hade vi rätt roligt med ett tag. Sedan kom vi fram till Martina och Johan.

Vera var glad att se oss, som alltid!


Vi fick blåbärspaj med vaniljsås och glass med vit choklad. Mycket gott!


Arvid och Elvira leker.


Oskar roar Vera.


Håkan fick se deras hus för första gången, han har inte varit med nån annan gång.

Vi sa så småningom hejdå till dem och åkte hemåt.


Till kvällsmat åt vi ost och kex och charkuterier vi köpt med oss från Ullared.


Det blev en härlig, rolig minisemester som kändes mycket längre än tre dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar