2018-08-13

Sista semesterdagen

Jag inledde den sista semesterdagen med att baka scones till frukost och så drack vi te och åt dem. Det passade bra ihop med regnvädret utanför.


Jag ägnade en stund av förmiddagen åt att blogga ikapp. Håkan la in chili, squash och soltorkade tomater.


På eftermiddagen bakade jag blåbärspaj och så kom Ingalill och mamma och fikade. Vi fick en trevlig pratstund!


När de hade åkte hem var det dags för Mathilda att ta sitt pick och pack och flytta hem till stan igen. Hon börjar jobba idag, liksom jag och Håkan. Det är alltid tråkigt när hon försvinner, vi uppskattar alla hennes trevliga sällskap.

Syrran och jag avslutade semestern med att gå på bio och se Tom Cruise i Mission: Impossible . Fallout. En helt ok actionfilm!

Och idag är det dags för arbetsstart, dags att träffa alla härliga kollegor, dags att förbereda för en ny termin med eleverna. Dags för läsåret 18/19!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar