2018-08-05

En helg i hemmets lugna vrå!

I helgen har jag mest varit hemma. Håkan inledde lördagen med att hjälpa till på ett triathlon, fotbollsföräldrarna var tvungna att hjälpa till på det. Jag tog det inledningsvis lugnt, det regnade ute, men sen målade jag ett tag innan det blev för varmt. Till lunch åt jag färgglada tomatsmörgåsar.


Jag målade fem rader på garaget och tätade en skarv. Det blev rätt snabbt för varmt.


På kvällen åkte syrran, barnen och jag och tog ett härligt kvällsdopp, sen åkte vi hem och åt korv.


Idag målade jag klart långsidan, första strykningen, och påbörjade andra strykningen.


Jag är så nöjd med att bli av med allt det bruna!


Mathilda var barnvakt åt småtjejerna, men de var hemma hos oss en stund. Penny badade med Elvira och Oskar.


Roxanna lekte i lekstugan.


Här brottar de ner Mathilda.


Elvira och Roxanna.


På kvällen fick vi besök av Marcus med familj. Vi bjöd på thaimat, vilket verkade uppskattat!


Marcus storasyster Johanna hjälpte oss att kolla kön på kaninungarna så att vi kan bestämma vilka vi ska behålla och sedan sälja resten. Hör av dig om du är intresserad!

Till efterrätt blev det, på barens begäran, chokladpudding och grädde!


En trevlig kväll med trevligt sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar