2017-09-20

Mammografi, nyckelbarn och hö

Idag var en lång dag. Först jobb, förstås. Sedan låna bilen av mamma och åka på mammografi. Det är verkligen en löpande band - grej med dubbla omklädningsrum till en kamera. Man går omlott liksom. Känns lite konstigt att sitta och vänta med bar överkropp. Väl inne går undersökningen fort, och det gör inte så ont som alla skräckhistorier man hör. Ja, det kanske är olika, men jag tycker inte det gör ont. Nu är det gjort i alla fall, nu följer några veckors väntan innan man kan andas ut för ett tag.

Jag passade på att uträtta ett ärende också. Jag har länge lovat Oskar en egen hemnyckel, Elvira fick en när hon slutade fritids och nu har Oskar äntligen fått en. Det blev en blå med en delfin!


Jag köpte med lite sushi hem åt mig. Oskar var som tur var på fotbollsträning, annars hade han ätit upp sushin för mig. Sedan krånglade vi med bilar, vår ska in på verkstad i morgon så vi fick låna bil så Håkan kan ta sig till jobbet. Kaninerna hade tvärslut på hö, så vi fick fixa det också. Klockan var runt åtta när allt var klart och jag kunde dimpa ner i TV-soffan. 
Nu är det nog dags för sängen!

1 kommentar: