2013-12-25

Julafton - EFIT

Första advent förra året gjorde jag ett EFIT (ett foto i timmen) - inlägg. I år bestämde jag mig för att köra det på julafton, inspirerad av Maria, som gjorde det samma! Här kommer alltså ett bildrikt inlägg!

Strax efter 7 - Oskar och jag myser i sängen och ser på julkalendern.

Strax efter 8 - Tomtegröt till frukost.

Strax före kl 9 - Elvira ser julkalender på datorn.

Strax efter kl 10 - Tomten Oskar är nyfiken på paketen under granen.

Strax före kl 11 - Vi tittar på Miraklet i New York.

Strax efter kl 12 - Bordet står dukat

Strax före kl 13 - Vi äter jullunch, Mathilda, Josefin, Håkan, Elvira, Oskar och jag. En liten skara i år.

Strax före kl 14 - Syskonjulklapparna delas ut och leks med.

Kl 15 - Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul. Vi fikar under tiden. Jossan åker och jobbar.

Strax efter kl 16 - Oskar och morbror Stefan (och Samorn) busar i väntan på mormor och morfar och tomten.

Strax före kl 17 - Tomten kommer och Oskar hjälper till att dela ut julklapparna.

Strax före kl 18 - Alla paket är öppnade och våra gäster åker därefter vidare till nästa ställe.

Strax före kl 19 - Barnen leker med julklapparna.

Strax efter kl 20 - Två trötta barn lägger sig, men har svårt att somna.
 
Före kl 21 har även deras mycket trötta föräldrar lagt sig...
 
 
Tack alla snälla människor för julklapparna vi fått! God fortsättning på julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar