2013-12-05

50 år!

I tisdags fyllde min storasyster 50 år. Jag hade turen att kunna vara ledig, så jag tillbringade dagen hos henne och hjälpte till med alla förberedelser. På bilden ser ni fyra underbara kvinnor som hjälps åt med förberedelserna; mina systerdöttrar, min syster och min mamma. Vi har roligt tillsammans!


Så här blev min vit choklad-pannacotta med limemarinerade jordgubbar! Sedan hade min systerdotter Lovisa bakat mååånga sorters godsaker; cake pops, macroner (nutella, hallon och turkisk peppar), biskvier, minidammsugare, två sorters minicupcakes och ett par saker till. Dessutom fanns kladdkaka och Wilmatårta. Och mängder med mat! Jag tror inte någon gick hungrig därifrån!

 
På kvällen var jag kökspersonal! Vi var ett bra team som hjälptes åt. Men åh, vad jag var trött när jag åkte hem. För att inte tala om morgonen därpå...
 
Hoppas du hade en underbar födelsedag, syster yster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar