2013-11-05

Lärarlyftet

Jag kommer inte ihåg hur mycket jag har skrivit om mitt pluggande, så en del av detta kan vara lite repetition. Jag läser SO för lärare på distans genom Lärarlyftet. Kursen är på 15 högskolepoäng, det vill säga halvtid. Jag jobbar heltid, men är ledig när vi har seminarieträffar på nätet. Det har varit en rätt tuff höst helt enkelt. De två första PM:en, historia och religionsdidaktik, fick jag C på. För er som inte är bekanta med den nya betygsskalan så är E godkänt och A toppbetyg. För en tid sedan fick jag besked om att 7,5 hp av kursens 15 hp behöver jag inte genomföra, jag får tillgodoräkna mig mina tidigare studier i samhällskunskap och geografi. Idag fick jag besked om att jag har klarat mitt senaste PM, jag fick ett B. Det känns bra!
Det innebär att jag bara har ett PM, 1/8 av kursen, kvar! Detta PM har jag skickat in i kväll. På onsdag ska vi ha ett seminarium och diskutera våra PM, sen får jag antagligen komplettera lite eller mycket, men sen är jag klar!!! Nu kommer det dröja länge innan jag pluggar igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar