2009-12-17

Bibel, lucia, marsipan och snö!

I söndags var Elvira och jag i Ramunderboda kyrka på gudstjänst. Alla femåringar fick en Barnens bibel, här får Elvira sin.


I måndags var det dags för luciafirande på Elviras förskola. En mycket bestämd dam skulle vara tomte, trots att de flesta andra tjejer var lucior/tärnor/änglar. Kul!



I söndags kväll gjorde Elvira och jag marsipandegen till måndagens marsipanfigurstillverkning. Elvira malde mandeln.


Jag gjorde inte så fantasifulla figurer, bara toppar, bitar och bollar. Elvira fick stå för det konstnärliga, framför mina bitar ser ni hennes sköldpadda.


Snön har kommit till oss, till min och barnens stora glädje och Håkans sorg. Två nöjda barn åkte pulka i vår trädgård.


Dagens citat:

Chestnuts roasting on an open fire,
Jack Frost nipping on your nose,
Yuletide carols being sung by a choir,
And folks dressed up like Eskimos.
The Christmas Song/Torme and Wells
Ps. Alldeles snart kommer Mathilda hem, till hela familjens stora glädje!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar