2009-06-09

Att se fram emot något

Först vill jag passa på att visa alla fina presenter som Oskar fick när han fyllde. Tack så mycket, allihop!


Det är viktigt att ha saker att se fram emot, det har jag skrivit om tidigare. Det spelar ingen roll vad det är, en resa, god mat, en sovmorgon eller något annat, det viktiga är att det är något som gör en glad. Jag ser fram emot att få läsa mina böcker, som jag köpte för pengarna jag fick när jag fyllde år. Tre helt färska böcker av tre av mina favoritförfattare; Stråk av rött av Elizaberh George, En förtjusande man av Marian Keyes och Först när givaren är död av Anna Jansson.

Elvira (och jag) ser fram emot något helt annat, att åka till Nyhem. För er som inte vet så är Nyhemsveckan Pingströrelsens största årliga sommarkonferens. Där ska vi och syrran och hennes dotter bo i husvagn, äta glass, gå på barnmöten, sjunga med mycket mera. Läs mer om Nyhem på http://www.nyhemsveckan.se/
Den här teckningen har Elvira målat idag, det är husvagnen när vi kom fram till Nyhem och bilden ingår i en Nyhems-serie med en bild av när vi åker dit, en bild av sjön och en bild av åskmoln (det hör till med lite åska på Nyhem). Men hur har du parkerat husvagnen, Maria?
Vi ser fram emot mycket annat också, vår sommarlovsutflykt till Askersund (en gång om året kan man ju stå ut med att vara där), att Mathilda kommer hem (vi väntar och längtar!), att Rasmus med familj ska komma hit och grilla, att Tim med familj ska komma hit och gratulera Oskar och så småningom, efter Nyhem, midsommar!

Dagens citat (som handlar om Nyhem och får mig att längta dit):

Området, som är naturskönt beläget på gränsen mellan Västergötland och Småland vid sjön Stråken, inbjuder till att sitta ute i backarna under bar himmel.

1 kommentar:

  1. Funderar på om den inte är parkerad men mcyket tungt lastad. Det finns ju en hel del som ska med... Längtar jag också! Ska ju inte bli så fint väder sägs det, men vi får tro på slappa i backen väder i allfall/ Syster Yster

    SvaraRadera