2023-11-11

Jobb, promenader och fika

I måndags träffade jag äntligen mina underbara elever igen. Vad jag har saknat dem! Jag jobbar inte som klasslärare just nu, utan som speciallärare. Jag gör lite nytta och så skingrar det tankarna lite. 



På eftermiddagen åkte jag till stan och träffade min terapeut. Innan jag åkte hem blev det lite fika på sjukhuscaféet. De bygger om just nu, därav engångsgrejerna. 



Ett besök på kyrkogården blev det på kvällen. Tråkiga, likartade bilder att titta på, det förstår jag, men besök på kyrkogården är en del av min vardag nu. Jag lägger inte ut bilder varje gång. Det kommer säkert minska på besöken över tid. Men just nu är det så här. 



Tisdagsmorgon med Miraz!



Promenad med Ingmarie på tisdagen. 



Tisdagen var en väldigt jobbig dag. Två månader sedan Elvira dog, som jag skrev om i inlägget då. 

Hjärta med belysning på plats!





Onsdagen blev det också en promenad med Ingmarie. Dessa promenader med samtal om allt mellan himmel och jord är så bra för mig. 



Håkan och jag har tittat på Narnia. Här tittar Miraz på Miraz !
(Ja, det är lite taskigt att namnge honom efter filmens bad guy. Men det blev visst så.)



Torsdag Elvira har fått en katt till sällskap! Letade egentligen efter en sten/betong-katt som ligger och sover, men har bara hittat dyra. Den här blev fin istället/så länge!



Jag bakade en mjuk pepparkaka, det smakade bra!



Till fredagsfika blev det saffransmunkar! 



Syrran kom och åt kvällsmat och såg På spåret. Hon hade med sig efterrätt, citronkladdkaka med grädde och saltlakritsströssel!

Miraz på tröskeln. 




2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev med katten, och att du kan 'besöka' Elvira på kyrkogården❤❤❤.

    SvaraRadera