2023-11-03

Jobb, Halloween och höstlov

Måndag morgon vaknade jag till detta. Höst eller vinter?  Jag klev upp tidigt, för det var dags att börja jobba 25 %, på egen begäran, för att skingra tankarna. 



Att jobba gick ok, men jag var så slut efteråt att jag gick hem och grät och vilade. Osäker på hur det kommer gå. 
På kvällen var det dags för körövning igen, genrep. I stan hade de tänt belysningen i träden. Syrran och jag åt lite mat innan. 



På tisdagen jobbade jag igen, grät och vilade efteråt. Att man kan bli så slut av så lite. 
Lucy låg så bekvämt på routern, jag fick en snabb impuls att skicka en bild till Elvira. 



Tumnus!



Oskar har höstlov, men har jobbat lite. Han hade inga stora önskemål inför Halloween, men ville ha en skattjakt. Jag gjorde den lite längre än vanligt (utanför trädgården) ifall han ville ha sällskap av kompisar, men det ville han inte. 
Här sitter han och löser första ledtråden. 



Letar ledtrådar!



På väg till nästa ledtråd. 



Här är de; lite klurigt var det allt! Men han hittade skatten!



Oskars pumpa!



Sol och snö på väg till jobbet på onsdagmorgonen. Sen tog jag höstlov. Inte lika ledsen, men sjukt trött efteråt. Fikade hos syrran innan jag gick hem och la mig. 



Hann med ett besök på kyrkogården också. 



Oskar bakade kakor med saffran och vit choklad. Mums! Lite för många kakor på plåten bara! Ett gäng grabbar dök upp och fikade! Härligt!



Tumnus ser så rolig ut!



Oskar var och tittade på när Tim spelade hockey. Håkan somnade tidigt. Jag kände mig så otroligt ensam, ensammast i hela världen. Hämtade Oskar och vänner och skjutsade hem dem sista biten, så inte Ingmarie behövde köra runt på dem hur mycket som helst. 



Torsdag förmiddag blev det äntligen en promenad med Ingmarie igen. Så skönt att komma ut lite!



På eftermiddagen kom tjejerna, mer om det i ett annat inlägg!

2 kommentarer: