2020-09-12

Vandringens dag!

Jag läste i en grupp på Facebook att det är vandringens dag idag och någon frågade Hur fick du upp ögonen för vandring?
Mitt vandrande började i Tiveden som barn, eftersom vi bor ganska nära. Jag har inga bilder därifrån på den tiden vad jag vet, men många minnen av Stenkälla och den häftiga naturen där. Jag minns också att vi gick till Trollkyrka vid nåt tillfälle. Att springa före familjen tillsammans med min lite yngre brorson, följa markeringarna, häpnas över de gigantiska stenblocken och så naturligtvis fika. En utflyktsbild på mig och mamma och pappa får symbolisera detta!



Vi gick också flera etapper av Bergslagsleden tillsammans med folk från kyrkan. Därifrån hittade jag i alla fall en bild!




Sen hamnade jag i Österrike flera gånger, som här 1994 med syrran med familj. 



Oerhört vackert, jag skulle verkligen vilja ta med mina barn hit!



Syrran med familj var också de som tog med mig till fjällen för första gången. Här går vi upp på Mittåkläppen!



Lovisa är med, drygt en månad gammal!



Tillsammans hamnade vi förstås också i Tiveden!



Och till Tiveden har vi tagit med barnen. Håkan med Oskar, 1 år,  i bärstol.


Elvira och Lovisa!



Sen har vi tvingat med barnen på många vandringar. Mittåkläppen!



Vandringskläder hade vi inte skaffat än!



Barnen och vi har vandrat i Tiveden flera gånger naturligtvis. 





Och så vandrar vi så ofta vi kan i underbara, älskade Sälen!



Snart är det dags igen!



Våra senaste äventyr, Pilgrimsvandring på Munkastigen, vandring på Höga kusten mm har jag ju skrivit om nyligen, så dem tar jag inte med här. 

Åh vad jag längtar till nästa vandring!

1 kommentar:

  1. Åh vad vackert med bergen i Österrike!!! Är det några länder i Europa som jag skulle vilja besöka så är det Schweiz och Österrike med alla berg och djupa dalar!

    SvaraRadera