2020-09-02

Promenad i sol och i dimma

Igår tog syrran och jag en härlig kvällspromenad medan solen fortfarande lyste upp skogen. 





Vad gjorde jag mer? Stickade, förhörde Oskar på spanskan, lagade mat som båda barnen gillade (!) mm. 

Idag tog jag på mig långbyxor, strumpor och skor. Sååå mycket för tidigt, men jag skulle gå till slöjden med mina elever och ville inte frysa. Jag har blivit en riktig fryslort...



Det var dimmigt när vi gick, och så pass fuktigt att jag var blöt i håret när jag kom tillbaka. Men det är vackert med dimma på nåt sätt!



I eftermiddag har jag handlat, varit på massage, förhört Oskar inför ett SO-prov han har om 16 dagar, stickat mm. 

Dimman tätnar

Dimma är naturens sätt 
att minska ditt överflöd av intryck 
Dimman dämpar din längtan bortom nuet 
och samlar tankarna 
till det ställe 
där dina fötter rör marken 

I dimma är gräset inte grönare 
på andra sidan staketet

I dimma är horisonten inte 
en rät linje 

I dimma tävlar inte utsikten 
med insikten

Okänd 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar