2020-03-29

Att ha något att se fram emot

Jag har skrivit rätt många inlägg om saker jag ser fram emot genom åren. I år skulle jag ha skrivit om Ullaredsbesöket med hotellövernattning, om vår resa till Spanien i sommar, Nyhem, om Jesus Christ Superstar på Dalhalla mm. Nu känns allt detta ovisst. Ja, Ullared har vi ju redan skippat, frågan är om vi kommer kunna boka ett nytt datum i vår eller om det får vänta till i sommar/höst. Nyhem, 10000 personer samlade på liten yta med möten i lokal med flera tusen personer - risken är väl att det inte är ok i juni. Spanien i slutet av juni får vi väl se, mest troligt kommer vi väl inte kunna åka. Dalhalla i juli? Ja, den som lever får se. 

Allt är ovisst. Jag gillar inte ovisshet. Men nu är det så det är. Istället för att deppa ihop och gräva ner sig över detta så försöker jag hitta saker som ändå är positivt. 
Att vi är friska förstås, att ingen vi känner är svårt sjuk i Corona. 
Men också sånt som våren, att blåsippor och vitsippor blommar, att det börjar bli grönt! 
Nätshopping är rätt trevligt också. Livsfarligt lätt att klicka hem saker, men det är ju saker vi behöver. Det mesta i alla fall!
Vandring i skog och mark är ju fortfarande möjligt, det är härligt!
God mat, trevligt sällskap och bra böcker, filmer och serier hör också till de bra sakerna. 

Ja, det finns en massa positivt! Det kunde ha varit värre!

1 kommentar:

  1. Det jag verkligen så fram emot i år var alla härliga sportevenemang som skulle lösa av varandra hela sommaren...så jag fick en enorm ångestattack när jag insåg att allt det bara försvann. Jag har inte så jättemycket att se fram emot eftersom jag lever ett ganska begränsat liv, så det var tufft. Just nu är det en ny stor hund som jag längtar efter och ser fram emot...när det nu blir... Annars försöker man ju bara ta sig igenom dag för dag just nu och hoppas att man själv och alla man älskar tar sig igenom denna mardröm <3. Kram <3

    SvaraRadera