2016-11-04

Shopping och hästkul!

Igår åkte Håkan och jag till stan. Vi började med att leta skor till barnen, sen hade Håkan en tid hos optikern. Han tycker nämligen att han ser sämre, men det var inte så farligt med det, det duger bra med billiga läsglasögon ett tag till.
Medan han var hos optikern köpte jag ett par saker till paketkalendrarna. Dags att ta tag i det där på allvar!


Sedan åt vi sushi! Gott!


Vi besökte IKEA efter lunchen, sedan åkte vi hem. 
Under tiden var barnen hos Marcus, hans mamma ordnade hästkul för ett gäng barn. De hade en toppendag med tävlingar, sadelvård, eldning mm och kom stolta hem med varsin prisrosett!



När de kom hem blev de överraskade av att vardagsrummet inte såg ut som det brukar. Vi spontanshoppade nämligen soffbord! Jag är jättenöjd!


Jag bakade saffransbullar med smörkräm!


Jag provsmakade en alkoholfri cider jag inte testat förut, Appel Cart. Den var riktigt god, lite torr. 


Ja, det var höstlovets torsdag det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar