2016-04-21

#TBT Sommar i Sälen 2006

Sommaren 2006 var första gången jag var i Sälen på sommaren. Håkan, Mathilda, Kalle, Elvira och jag åkte dit några dagar. Vi stannade och fikade vid vår vanliga rastplats på vägen upp.


Elvira tittade på änderna.


Lunch vid en annan klassisk rastplats, innan Malung. Snickarkorvssallad, förstås!


Vi kollade in Vasaloppsstarten i Berga By.


Det var första gången jag stannade där!


Precis som i Danmark 2005 fick Elvira sova i en sänglåda! Fast här provar hon bara sängen.


För när vi kom upp så tog vi en promenad upp på toppen av Tandådals-berget. Heter det Kalven? Mathilda, nästan uppe!


Vid liften på toppen!


På väg ned, på egna ben. Större delen av promenaden bar Håkan henne i bärstolen, tror jag.


(Mathilda, här borde BTH-kortet vara, men jag tog inte med det då det var lite för personligt!)

 Dagen därpå var vi till Lindvallens fäbod och tittade på getter mm.


Mathilda, Kalle och jag tog liften upp på toppen av Lindvallen. Elvira sov i vagnen, hon och Håkan väntade nedanför.


Sedan fick vi för oss att följa stigen till Trollskogen vid Hundfjället. Alltså inte Trollens Fäbod utan riktiga Trollskogen, där den börjar längst upp i ravinen. Det var lite längre än jag trodde och Mathilda blev riktigt sur på mig...


Men vi kom dit i alla fall!


Vi svalkade oss i bäcken på vägen ner.


Dagen därpå fiskade Håkan och Kalle en stund


Jag tror inte de fick nån fisk, men jag kommer inte riktigt ihåg.


Glasspaus vid ICA Toppen!


Kalle hittade lite snö efter ett hopp i backen. (Tandådalen)


Kvällsmys i lägenheten!


Den fjärde dagen åkte vi hem och vi tog vägen genom Norge. Det blev en shoppingtur i Elverum och mat- och fikapauser.



AC:n i bilen var trasig och det var en väldigt varm dag, så det var riktigt plågsamt. Strax innan svenska gränsen stannade  vi vid en sjö och badade. Det var det skönaste dopp jag någonsin tagit!!!
Kvällsmat på Mc Donalds i Karlstad och sedan hemåt!
En trevlig sommarsemester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar