2016-04-10

Härlig vårsöndag!

Oskar hade ju inte varit hos Marcus på flera dar, så naturligtvis ville han dit idag. Det fick bli en sväng på förmiddagen. Jag passade på att sitta ute och läsa och fika. Andjelin och Elvira hoppade studsmatta och när Andjelin åkt hem tränade Elvira hoppning, 92 cm hoppade hon utan vidare!


Efter maten hämtade vi Oskar och åkte och hälsade på Josefin, Filip och Penny, som flyttat. Penny fick ett klosstorn i inflyttningspresent, det var kul att riva ner!


Elvira och Penny!


Penny och morfar!


Oskar och jag var ju också tvungna att vara med på kort. Filip och Jossan fastnade dock inte på kort denna gång!


Sedan åkte vi till Ingalill och fikade. Nu har det snart gått två veckor sedan hon opererade sig, snart ska hon försöka ta sig nerför trappen. Det måste vara tråkigt att sitta inne i lägenheten hela dagarna, så jag förstår att hon vill försöka.

När vi kom hem tog jag en cykeltur, till en av sjöarna där jag brukar bada på somrarna. Än var bryggan inte ilagd!


9.1 km blev det


Till kvällsmat blev det grillat. Vad underbart det är med ljusa kvällar, även om det inte är riktigt så varmt ute att man ska gå i t-shirt. Egentligen!

 
Nu är barnen duschade och redo för en ny vecka, Oskar och Håkan sover och Elvira kanske sover. Förhoppningsvis. Hon är en nattglappa! Jag ska också ta och lägga mig, dags för en ny arbetsvecka snart!
 
In the spring, at the end of the day, you should smell like dirt.
Margaret Atwood

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar