2015-02-14

Nostalgi, godsaker och doft av vår!

Idag köpte jag lite lördagsgodis. Första godiset på fyra veckor och sex dagar! Det är roligt att se att de små (lagom stora) påsarna från min barndom har kommit tillbaka. Jag vill minnas att detta var de stora påsarna då, det fanns några som bara var två tredjedelar av denna påses bredd och som hade lila tryck. Ja, och jag är så gammal att jag var barn innan lösgodisets tid, då varje godisbit kostade 25 öre och man fick peka på de bitar man ville ha medan tanten i kiosken plockade i dem i påsen. Eller så bad man om att få surt och salt för 5 kr!


Det blev lite fika också, så här på Alla Hjärtans Dag!


Jag hittade snödroppar på väg upp!


Och på min promenad kände jag doften av vår! Ni vet, den där doften av jord, mark, förmultning, hopp om spirande grönska. 


För tidigt för vår, jag vet, men en liten aning av vår. Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar