2013-03-03

Vasaloppet!

Ni som har följt mig vet vad som gäller idag - Vasaloppet! Detta är den förmiddag varje år som jag kräver att få ha kontroll över fjärrkontrollen. Jag tycker det är så roligt, det är verkligen en folkfest! Det skulle vara väldigt roligt att vara där och se det live nån gång. Att vara med vore också kul, men då skulle jag behöva hjälp av en personal trainer ett år eller två i förväg... Men en liten skotertur till ett trevligt ställe i solen, korvgrillning, titta på folk som skidar förbi - det låter väl mysigt? Helst efter att först ha stått och tittat på starten. Att stå i Mora och se målgången skulle jag också gilla. Vi åkte ju förbi Berga by (starten) för bara drygt en vecka sedan. Då höll de på att förbereda, parkeringsplatser var upplogade på gärdena osv. Det gör att åtminstone Elvira tycker det är lite spännande att titta på t ex starten. Ja, hon kommer ju ihåg att vi var i Mora och såg målet (och hittade en cache i närheten) också.
Vem vinner i år då? Det vore ju roligt för Jörgen Brink att vinna för fjärde året i rad. Jag skulle ju också vilja att Jerry Ahrlin får vinna nån gång också, han har ju varit så nära flera gånger. Inte bröderna Aukland, det ska ju helst vara en svensk vinnare förstås! Daniel Tynell skulle nog gärna vinna en fjärde gång. Ja, om en halvtimme ca så vet vi!




Här kan du läsa vad jag skrivit om Vasaloppet tidigare år: Vasaloppet 2011, Vasaloppet 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar