2012-12-24

Julafton!

Vi har haft en toppendag idag! Den började rätt tidigt. Oskar var först upp, han tog med sig sitt julstrumpepaket och kom in till oss i sovrummet. I nästan alla andra rum sov det syskon!


På förmiddagen slöade vi och lagade mat. Jag gjorde något vi aldrig tidigare haft på julbordet, nämligen laxtårta. Den blev riktigt god tycker jag!


När lunchen var undanplockad blev det paketutdelning nummer ett. Elvira läste på och delade ut paketen.


Sedan öppnade vi dem, en i taget i tur och ordning, som man ska (enligt mig).


Oskar var såå lycklig, han fick en egen sax!


Sedan tog vi årets syskonkort. Pojkarna var de som var minst roade av detta.


14.55 satt vi bänkade framför TVn. Mamma, pappa, Stefan och Samorn hade också dykt upp då, men de syns inte i bild. Vi fikade och tittade på Kalle Ankas jul. Naturligtvis. Fast ingen var väl kanske jätteintresserad egentligen?


Sen kom tomten! Oskar hjälpte tomten att dela ut paket. Vi tror att vi fick besök av den riktiga tomten i år och inte av någon vuxen som hjälper tomten. Därför var det lite pirrigt att bli fotograferad med tomten, tyckte Oskar.


När det var dags att öppna paketen var Oskar lycklig men förvånad över att han faktiskt fick sådant han önskat sig!


Håkan, Elvira, Oskar och jag är mycket nöjda med och glada över våra julklappar, tack så mycket!!!


Vi har sen ätit lite mer julmat, slöat, tittat på film, ätit julgodis. Elvira har feber, kraken. Nu sover de flesta. Jag sitter och funderar på om jag ska orka hålla mig vaken tills Jossan och Mathilda kommer hem. Vill ju gärna läsa lite i mina julklappsböcker också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar