2012-12-12

Böcker i november

1/11 Gentlemän och Spelare av Joanne Harris
?/11 Babbeldrottningen av Meg Cabot
?/11 Babbeldrottningen i New York
8/11 Modershjärtat av Katerina Janouch
13/11 Frälsaren av Jo Nesbö
18/11 Jag är Zlatan Ibrahimovic av David Lagercrantz
23/11 Gustavs grabb av Leif GW Persson

7 böcker, inte så många.
Gentlemän och spelare var riktigt bra tyckte jag. Spännande och med ett oväntat slut. Att som barn smita in på en internatskola då och då och bli accepterad där, för att sedan som vuxen komma tillbaka som lärare... och hämnas - mer vill jag inte skriva, vill inte avslöjaa för mycket.
Babbeldrottningen - chicklit som jag läst tidigare. Roliga!
Modershjärtat. Ännu en ganska spännande (men lite seg) bok om barnmorskan som har det trassligt privat och alltid blir inblandad i mordhistorier eller liknande.
Frälsaren av Jo Nesbö. Harry Hole löser mord igen. Spännande och välskrivet som alltid. Den här gången i frälsningsarme-miljö.
Zlatans bok känns ju som ett måste att läsa. Den är intressant, men jag tycker att han verkar vara en rätt jobbig människa. Jag måste köra väldigt mycket för fort, det måste hända något hela tiden, typ. En tvåbarnsfar som lägger väldigt mycket tid på TV-spel. Men en duktig fotbollsspelare!
Gustavs grabb, Leif GWs historia som han minns den. Ganska intressant, men lite rörig, den hoppar lite för mycket fram och tillbaka och ibland upprepar han sig.  Läsvärd ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar