2012-09-04

Böcker i augusti

31/7 Som systrar av Belva Plain
1/8 Skrivet i blod av Caroline Graham
2/8 Himlen full av stjärnor av Belva Plain
3/8 I rampljuset av Michelle Magorian
5/8 Huset vid havet av Rosamunde Pilcher
6/8 Flickan under jorden av Elly Griffiths
7/8 Var sann mot dig själv av Danielle Steel
9/8 Någon sort frid av Grebe & Träff
10/8 Bittrare än döden av Grebe & Träff
12/8 Belle av Lesley Pearse
?/8 Rödhake av Jo Nesbö
?/8 Ett alldeles särskilt förhållande av Douglas Kennedy
24/8 Syskonmakaren av Lisa Jewell
26/8 Dårens dotter av Mian Lodalen
?/8 o.s.a av Denise Rudberg
?/8 Det fjärde offret av Mari Jungstedt

16 böcker läste jag tydligen i augusti, de flesta innan jag började jobba igen av någon anledning! En av mina favoritförfattare när jag var yngre var Michelle Magorian. Hennes God natt, Mister Tom är en så fin, sorglig, kärleksfull underbar bok. På sjukhuset med Oskar fanns inte mycket att läsa, men jag hittade I rampljuset av MM och den var också bra, om än inte i närheten av God natt, Mister Tom. Den här kommer nog alltid att få mig att tänka på oroliga, ensamma timmar på sjukhuset.
Belle var så fruktansvärt otäck i början, om en ung flicka som blev såld till en bordell. Först tänkte jag inte läsa klart den för jag blev så illa berörd. Sedan ändrade den karaktär och blev - mindre rå? mindre sannolik? . Läsvärd i alla fall.
Grebe och Träffs psykologdeckare var intressanta och bra.
Nix, orkar inte skriva mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar