2004-12-08

Minne - Elviras födelse, del 1

Skrivet 8 december 2011, flyttat datum 25 juli 2022

8 december för sju år sedan...
Den här kvällen för sju år sedan var vi hos min bror och firade honom på födelsedagen. Jag var höggravid, trött på att vara gravid med foglossning och just den här dagen var det beräknade födelsedatumet enligt ultraljudet. Hannah, en av mina brorsöners dåvarande sambo, sa något om att det var bra med födelsedagsfiranden, att hennes son Loke hade fötts efter någons födelsedag och att min bebis säkert skulle komma efter min brors födelsedagsfirande.

Bild tagen på morgonen den 8/12 2004
Senare på kvällen hade jag svårt att somna. Jag somnade strax före tolv men vaknade kvart i ett av en konstig känsla. Det liksom knäppte till och sen började det sippra vatten. Jag hann ut på toaletten innan det började forsa och jag insåg att vattnet hade gått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar