2009-10-02

September månads bokläsning

16 böcker blev det i september!

På jobbet sen i augusti
Presidentens val av Anne Holt

30/8 Svart fjäril av Anna Jansson
3/9 Brudskeppet av Jojo Moyes
5/9 Någon annanstans i Sverige av Hans Gunnarsson (ej läst klart)
5/9 Drömmar ur snö av Anna Jansson
6/9 Främmande fågel av Anna Jansson
9/9 Sjuårskrisen av Josie Lloyd & Emlyn Rees
11/9 Syndens lön av Margaret Yorke
13/9 Nästan sant av Margaret Yorke
15/9 Tillit till dig av Barbara Voors
17/9 Iskalla stjärnor av Sidney Sheldon
18/9 Fyrvaktaren av Camilla Läckberg
22/9 Tusen strålande solar av Khaled Hosseini
24/9 Pastorerna i Knutby av Mårten Nilsson
25/9 Potensgivarna av Karin Brunk Holmqvist
26/9 Sirila gentlemän sökes av Karin Brunk Holmqvist
26/9 Innan jag dör av Jenny Downham
27/9 Havets stjärna av Joseph O´Connor (ej läst klart, kommer nog inte göra det heller)

Har haft lite oflyt denna månad, har börjat på två böcker som jag inte kommer läsa klart + att en av böckerna jag lånade på biblioteket inte kändes som något att börja på ens en gång...

Läste klart Presidentens val på jobbet idag, den var riktigt bra. Brudskeppet var intressant, den handlade om några av alla de australienska kvinnor som under andra världskriget gifte sig med soldater från England eller USA och sen blev skeppade till sina män på ett stort antal båtar. Vanligt förekommande var att männen ångrade sig eller redan var gifta, då blev kvinnorna avsläppta i nån hamn och fick ta en annan båt tillbaka hem... Fyrvaktaren , Camilla Läckbergs senast bok, var riktigt bra, längtar redan efter nästa. Är man sugen på att läsa något roligt kan jag rekommendera Karin Brunk Holmqvists böcker, de är roliga! Innan jag dör - en bok som fick mig att gråta - om en ung tjej som är döende i cancer och som har en lista på saker hon vill hinna med innan dess. Rekommenderas! Att läsa en bok om personer man känner/har känt är lite speciellt, vet inte om böcker om Knutby är extra intressanta just därför. Hemskt det som hände i alla fall.


Även om jag hade lite oflyt så har jag läst många bra böcker även denna månad.


Dagens citat:
Jag har aldrig känt någon plåga som inte lindrats av en timmes läsning.
Charles de Montesquiu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar