2009-10-03

Herrgård och studentrum

För att få några fina höstbilder på barnen har jag i ett par dagar rest runt i vitt skilda miljöer och fotat. Eller så har jag helt enkelt varit och hälsat på mamma och pappa (fredag) och Mathilda (lördag) och passat på att ta kort med mobilen =)


Här är Oskar när han dricker saft för andra gången i sitt liv, ur en vanlig mugg (på egen hand) för första gången i sitt liv. Ögonen blev stora, må ni tro! Det gick jättebra tills han vände muggen upp och ner...



Sen höll vi Isak sällskap en stund, här är det 8-händigt pianospel som gäller. Vackert!?


Barnen sprang runt ute och lekte. Oskar ville hela tiden gå dit han inte fick, till den branta kanten och till vattnet.


Idag har vi varit i Norrköping och hälsat på Mathilda. Hon bjöd på fika. Oskar insåg snabbt att bordet var helt i hans nivå, varpå vi fick ställa allt på Mathildas skrivbord/bokhylla. Det var roligt att träffa Mathilda igen, hon verkar trivas bra!


Vi gick en promenad i det kalla regnvädret, så här vackert kan det vara i Norrköping!


Till lunch åt vi pastasallad med snickarkorv. Oskar nöjde sig inte med att äta från tallriken utan ville äta direkt ur bunken. Som tur är köpte Mathilda en dammsugare på Ullared, jag kan lova att hon fick användning för den!



Syskonbus och gos!
Dagens citat (ett av Mathildas favorit-citat):
Ett syskon är någon som man både älskar och hatar. En väldigt kär skitunge, helt enkelt.
Filip, 7 år

3 kommentarer:

  1. Tänka sig att jag visste att du eller mamma skulle kommentera något sådant =) Jag känner er väl!

    SvaraRadera