2024-01-13

Vardag

Första arbetsveckan efter jullovet är avklarad. Jag jobbar fortfarande 25 % och vissa dagar känns det som om jag aldrig kommer orka mer. Andra dagar går det lite bättre. Tisdags eftermiddag var mörk och jobbig, med många tårar och mörka tankar. 



I onsdags sken solen. Jag brukar säga att jag gillar alla årstider, när solen skiner. Och så är det. Humöret blir bättre när solen skiner. Ingmarie var här en sväng när hon ändå var beordrad vila och pratade bort lite tid. 




I torsdags blev det en promenad i solen med Ingmarie. Härligt att röra lite på sig och härligt med sol och snö! 


Jag var uppe på kyrkogården ett par gånger under veckan. I torsdags kom jag ihåg att ta med batterier till hjärtat, och jag fick igång Celines ljus också. 


I går, fredag, handlade jag åt mamma, hon orkade inte följa med. På eftermiddagen åkte Håkan och jag till en sjö och fikade. 


Mysigt, men lite kallt!


Jag hade köpt tulpaner, äntligen kan jag njuta av tulpaner igen. Jag gjorde vinterfint på vardagsrumsbordet. 


På kvällen kom syrran och åt crêpes. Oskar var hemma och spelade spel på datorn med grabbarna, men tog en paus och åt glass och tittade på På spåret med oss. Roligt, jag har saknat det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar