2022-09-10

Studiedags!

I torsdags var det dags att dra igång andra året på speciallärarutbildningen! Ja, jag hade redan läst en massa och skrivit en uppgift inför första träffen. Tyvärr är det inte på distans längre utan jag måste åka till Stockholm ca i gång i månaden. (2 ggr i september). Det tar tid och är dyrt och ger bara ett socialt mervärde, vilket inte är värt pengarna…
Kl 06.00 i torsdags morse satt jag på tåget, var framme i Stockholm 8.25 och på Campus kl 9 när det började. Tågresan gick bra, tunnelbanan likaså men jag irrade runt en stund innan jag hittade bussen vid Odenplan. Jag var inte den enda, de bygger om. 



Det mest förvirrande var att hitta på det nybyggda campuset, tanken på att ha nån form av skyltar med husnummer på husen hade visst inte slagit dem. Men till slut så!
Efter föreläsningen på förmiddagen åt jag lunch med en av tjejerna från min förra studiegrupp. Vi gick också ut på taktersssen och fick lite frisk luft. 



Vi slutade lite tidigare än tänkt så jag hade gott om tid att ta mig till tåget. Håkan hämtade mig på stationen strax efter 20. Lång dag. 
Och sen upp igen och åka med tåget kl 06.00…



Campus är fortfarande en byggarbetsplats, men vi håller till i huset längst bort på bilden. Fredagens föreläsning var inställd, men de flyttade eftermiddagens seminarium till förmiddagen och jag kunde boka om tåget och åka hem tidigare. 



Skönt att komma hem tidigt!

Kursen är bra, litteraturen, lärarna och föreläsarna är bra, det är bara så sjukt irriterande att allt kunde skötas lika bra via datorn…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar