2021-01-18

Söndag med fika och strömavbrott

Penny och Roxanna var kvar i söndags också. De är verkligen duktiga på att leka tillsammans!



Ibland blir de förstås osams. Här har Roxanna gömt sig under sängen. Men hon kikade strax fram igen!



På eftermiddagen blev det utefika hos mamma med syster och bror! Mysigt!



När jag kom hem var huset mörkt. Strömavbrott. Penny och Roxanna tittade nyfiket på när jag flängde runt och tände ljus. Bäst att ha ljus i badrummet om nån blir kissnödig!



I resten av huset också! 



Jossan kom och hämtade tjejerna och jag satte mig och stickade i ljusens sken. Kände mig som ett med kvinnor i alla tider som handarbetat i halvdunkel, om de hade råd med ljus vill säga. 



På elbolagets sida stod det att strömavbrottet skulle pågå till 20.30 (påminner er om det smarta med att ha en laddad powerbank hemma jämt!) så vi köpte hem mat från Burger King. 



När vi satt och åt kom strömmen tillbaka! Skönt, även om det är lite mysigt med strömavbrott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar