2019-11-02

En dag i Köpenhamn

Vi började dagen med frukost på hotellet!



Sedan tog Håkan och jag en promenad medan Ingmarie och grabbarna spelade spel. 



Vi gick förbi en massa fina byggnader. Ett par cacher lyckades vi hitta. 



Nyhavn i morgonljus. 



Sen var det dags för Tivoli. 



Det öppnade kl 11 och fram till ca kl 15 var det i princip inga köer, så grabbarna åkte hur mycket som helst. Roligast var dessa flygplan, som jag nog inte skulle våga mig på. Fort, högt och snurrigt. 



Slänggungorna var omgjorda så att de flög på kvastar!



Grabbarna åt fish’n chips till lunch. 



Vi strosade lite medan grabbarna åkte, här är de i flygplanet precis till vänster om det höga tornet. 



Det var kallt, vi värmde oss med lite kaffe. 



Vi tittade på alla vackra dekorationer. Mycket pumpor överallt!







Det blev mörkt och mysigt så småningom. 



Spökträd 



Pumpor och vacker belysning! 



En närgången pumpaman!



När vi var nöjda med Tivoli gick vi för att försöka hitta lite mat. Det var inte helt lätt, men Håkan hittade tillslut ett ställe, precis utanför huvudentrén, som hade buffé.  Jag fick äta till barnpris. 



Sen var vi helt slut och gick tillbaka till hotellet och värmde oss och slappade!

Elvira åkte tåg till stan med en kompis, shoppade och träffade Arvid och Vera/lyssnade på mosters kör. Jag hoppas hon hade en bra dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar