2019-06-26

Garagemålning, trappgång och Svansen på Skansen

Håkan har skrapat en vägg till på garaget så att jag kunde måla!



Igår hann jag med att grundmåla, men idag ska det regna, så jag får fortsätta imorgon. 



Sedan åkte vi till Kvarntorpshögen för att gå i trappan där. Håkan och Oskar (i orange tröja) gick snabbare än mig. 



Vacker utsikt nånstans på mitten!



Jag mötte Oskar som var på väg ner. 



Tillslut kom jag upp, då var Oskar nästan uppe sin andra gång. 



Oskar och jag körde HP: Wizards Unite på toppen och åt glass, innan vi gick ner. 



Vi åkte hem och duschade och sen åkte vi och handlade. Jag hämtade ut ett paket från en tradera-auktion jag vunnit. En gräddkanna från Rörstrands, Blå eld. Den så vacker, tycker jag. 



Eftermiddagen ägnades åt matlagning och läsning/slöande. För igår kväll var det dags för årets premiär på Svansen på Skansen! Ni vet, vår ursäkt för att äta god mat en tisdagkväll och eventuellt slötitta på allsång på TV. 
Jag utgår från att alla är hemskt nyfikna på vilket årets tema är? Vi har ju haft mat från olika länder/världsdelar, ett år var det tapas från olika världsdelar, ett annat år olika sorters hamburgare. 
I år har vi bestämt att temat är recept från Zeinas kitchen, från boken och hemsidan. Sen blir recepten modifierade och rötterna blandas ihop kite som Håkan tycker, har vi redan upptäckt. Igår blev det bulgur-pilaff med joojeh-kebab, muhammara och myntatzatziki (utan mynta). 



Jossan kom och åt med tjejerna!



Och Mathilda var hemma!



En trött Roxanna. 



Penny



Efterrätten åts i vardagsrummet. 



Det blev Akwadu, ugnsbakade bananer med kokos. Mathilda, Oskar och jag tyckte det var gott, men vi kundecha skippat kokosen. 



Vi åt den med glass till!



Sen åkte Jossan och tjejerna hem och vi tittade på allsången och Grantchester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar