2017-12-29

Mat och shopping!

Här fortsätter vi att lata oss, dagarna flyter ihop i en härlig slapphet. Mathilda har varit här några dagar, men nu har hon åkt för att vara barnvakt ett par dagar, sen kommer hon hit och hjälper oss att vara barnvakt ett par dagar, medan Josefin och Filip flyttar.
Igår kväll åt vi kantarellsoppa med ädelost och vitlöksbröd. Supergott!!!



Idag åkte jag, Oskar, Elvira och Ida till stan och shoppade upp lite julklappspengar. Oskar köpte benskydd, en metalldetektor, tekniklego och en brännpenna. Elvira köpte kläder, ett skissblock och kolpennor. Jag köpte en bok, ett stort Cluedo och en piassavakvast!

Oskar och jag åt sushi, tjejerna valde Mc Donalds.



När vi kom hem provade Oskar benskydden.



Sen byggde han lego!


Tjejerna och jag spelade Cluedo. 



Sedan åkte alla barn och såg på film med sina kompisar. De såg Monky. Oskar har varit och tittat på Tjuren Ferdinand också, vår biograf fyller 60 år och visar alla filmer för 60 kr!

Nu har jag tittat på Vikings och På spåret, sjukt nöjd med att jag lyckades gissa sista resmålet långt före de tävlande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar