2017-08-12

Semesterns sista fredag

Fredagen började med tråkiga ärenden. Vi åkte till stan och lämnade in Oskars cykel, bromsarna behövde justeras. Så skulle vi hämta Håkans dator som varit på reparation. De hade inte hittat något fel... När vi kom hem funkade den förstås inte. Bara att lämna in igen, när vi orkar åka 5 mil nästa gång... Skitdåligt när det är en helt ny dator. Aldrig mer Elgiganten.
Cykeln däremot, den servade de alldeles gratis! Det skulle vi visst haft rätt till efter 7-8 månader, men eftersom vi köpte dem på nätet visste jag inte det. Så nu funkar bromsar och allt är smort och åtdraget. Intersport vet vad de gör, där kan jag handla fler gånger!
När jag kom hem passade jag på att ringa Telia om bredbandet som strular också. Fick ett bra bemötande men tyvärr hjälpte inte deras åtgärder för att läsa problemet. Hatar teknikstrul!!!

Ida och Elvira grejade en hel del med kaninerna därhemma, bland annat försökte de vänja ungarna vid sele. 


Bakade gjorde de också. Oskar lekte med Marcus. Mamma kom och drack lite kaffe. Sedan dök syrran upp och vi tog med tjejerna, hämtade Oskar och åkte för att ta ett kvällsdopp. Vi tänkte testa en sjö/badplats vi inte varit vid tidigare, men gps:en lurade iväg oss in på små grusvägar. Vi hamnade vid en bom med en dödkalle och skylten "Keep out", varpå vi raskt backade därifrån! Vidare på grusväg som knappt var väg och tillslut hamnade vi vid ett ställe där det gick att bada, även om det inte var badplatsen vi letade efter. Skönt i vattnet var det i alla fall, och vackert i solskenet!


Vi åkte hem och åt Håkans goda räksoppa!


Och till efterrätt åt vi chokladkaka som Elvira och Ida bakat!


Ett bra slut på dagen!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Det glädjer mig att du fick ett bra bemötande när du kontaktade oss :)

    Har du fortfarande problem med internet? Du får gärna återkomma till oss via Facebook om du vill att vi kikar på det :) https://www.facebook.com/telia

    Jag hoppas att du får en fortsatt underbar söndag!

    //Lisen, Telia Kundservice.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var i kontakt med er idag igen och nu verkar det fungera!

      Radera